NAUJIENOS

2020 m. vasario 24–kovo 15 d.

Kategorija:

Miestas:
 KONCERTAI   VILNIUJE
                                                          
Vasario 26 d., trečiadienį, 19 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje
„Credo. Te Deum“
Vilniaus miesto savivaldybės choro „Jauna muzika“ 30-mečiui
Vilniaus miesto savivaldybės choras JAUNA MUZIKA (meno vadovas Vaclovas Augustinas)
LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS
Dirigentas VACLOVAS AUGUSTINAS
Programa:
NICOLAS GOMBERT – „Credo“ chorui; EINOJUHANI RAUTAVAARA – „Credo“ chorui; FRANK MARTIN – „Credo“ chorui; DONATAS ZAKARAS – „Credo“ dviem sopranams, chorui, vargonams ir perkusijai (pasaulinė premjera); ARVO PÄRT – „Te Deum“ trigubam chorui, fortepijonui, styginiams ir juostai
Credo (lot. tikiu) – tai ne tik koncerto pavadinimas, pasirinktas pagal skambėsiančią programą. Tai vieno iškiliausių Lietuvos chorų – „Jaunos muzikos“ – tikėjimo meno galia, dalijimosi ja su klausytojais ir muzikinės bendrystės simbolis. Kaip yra sakęs choro meno vadovas Vaclovas Augustinas, „nors esame pasaulyje visi unikalūs, mus jungia bendrai juntami, suvokiami dalykai, todėl nenuostabu, kad viena ar kita yra vienodai svarbu daugeliui žmonių“. 2019–2020 m. sezoną kolektyvas mini savo veiklos 30-metį! 1989 m. susikūrusi „Jauna muzika“ – bene labiausiai Lietuvoje žinomas choras. Per 30 metų jis sukaupė įvairų ir vertingą repertuarą, kuris apima visų epochų meistrų partitūras chorui a cappella, vokalinės-instrumentinės muzikos šedevrus ir premjeras. Svarbią vietą choro repertuare užima šiuolaikiniai užsienio ir lietuvių kompozitorių kūriniai. Šiame jubiliejiniame koncerte choras pristato premjerą – Lietuvos kompozitorių sąjungos M. K. Čiurlionio premijos laureato, ilgus metus šiame kolektyve dainavusio kompozitoriaus Donato Zakaro „Credo“ dviem sopranams, chorui, vargonams ir perkusijai. Plati koncerto programa taip pat apima „Credo“ kūrinius nuo renesanso iki iškilių šiuolaikinių autorių – suomio Einojuhani Rautavaaros ir esto Arvo Pärto, kurio „Te Deum“ nuskambės kaip viso vakaro kulminacija. 
Bilietai – 10, 15, 20, 30 Eur
 
Vasario 29 d., šeštadienį, 19 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje
Orkestro muzikos koncertas „Gyvenimo simfonija“
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
Solistė RUSNĖ MATAITYTĖ (smuikas)
Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS
Programa:
FERENC LISZT – Simfoninė poema Nr. 13 „Nuo lopšio iki kapo“, S. 107. In memoriam Andrejs Žagars; BÉLA BARTÓK – Koncertas smuikui ir orkestrui Nr. 1, Sz. 36, BB 48a; ANTONÍN DVOŘÁK – Simfonija Nr. 7 d-moll, op. 70
Prieš metus, 2019 m. vasario 26 d., mirė ilgametis Latvijos nacionalinės operos (LNO) generalinis direktorius, kino ir dramos teatro aktorius, operų režisierius Andrejas Žagaras, kurio vizionieriškomis pastangomis Latvijos teatras pasiekė įspūdingų kūrybinių aukštumų ir kurio globojami solistai pelnė tarptautinį pripažinimą. A. Žagaro vadovavimo metu Latvijos teatre buvo kviečiami darbuotis ir būrys Lietuvos muzikantų, tarp kurių – dirigentai Gintaras Rinkevičius ir Modestas Pitrėnas, režisierius Gintaras Varnas, dainininkai Asmik Grigorian, Irena Milkevičiūtė bei daugelis kitų. 2013 m. Andrejas Žagaras pastatė savo vienintelį spektaklį Lietuvoje – Richardo Wagnerio „Lohengriną“ Nacionaliniame operos ir baleto teatre. Tad šį vakarą maestro Modesto Pitrėno vadovaujamas Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras režisieriaus atminimui skiria 1881–1882 m. Romoje vengrų kompozitoriaus Ferenco Liszto sukurtą simfoninę poemą „Nuo lopšio iki kapo“, kurios trys dalys tarsi atspindi ir menininko, ir kiekvieno žmogaus gyvenimo kelią – prasmingą ėjimą nuo vaikystės link didžiųjų sumanymų.
Smuikininkė Rusnė Mataitytė pagrieš vieno ryškiausių XX a. vengrų kompozitoriaus Bélos Bartóko 1908 m. sukurtą Pirmąjį smuiko koncertą, kurio premjeros pačiam autoriui neteko sulaukti – kūrinys pirmąkart nuskambėjo tik 1958-aisiais, praėjus 13 metų po B. Bartóko mirties. Koncertą apibendrina Antoníno Dvořáko Septintoji simfonija, pirma iš garsiojo paskutinių A. Dvořáko simfonijų trejeto, stebinanti tobula struktūra ir polėkiu. Kompozitorius ją kūrė paveiktas Johanneso Brahmso Trečiosios simfonijos.
Bilietai – 10, 15, 20, 30 Eur
 
Kovo 1 d., sekmadienį, 12 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje
Opera vaikams ir visai šeimai „Kaulo senis ant geležinio kalno“
Kompozitorius BRONIUS KUTAVIČIUS
Teksto autorius SIGITAS GEDA
KLAIPĖDOS KAMERINIS ORKESTRAS
(meno vadovas Mindaugas Bačkus)
Klaipėdos choras AUKURAS
(meno vadovas Alfonsas Vildžiūnas)
Solistai ir aktoriai: RASA ULTERAVIČIŪTĖ, EVELINA ŠIMELIONĖ, GYTIS ŠIMELIONIS
Dirigentas EGIDIJUS KAVECKAS
Dalyvauja Klaipėdos Vydūno gimnazijos 7–8 klasių mokinių vokalinis ansamblis
(vadovė Ingrida Bertulienė)
Režisierė BIRUTĖ MAR
Dailininkė-scenografė INDRĖ PAČĖSAITĖ
Vaizdo projekcijų dailininkas KAROLIS BRATKAUSKAS
Operą vaikams ir visai šeimai „Kaulo senis ant geležinio kalno“ sukūrė žymus lietuvių kompozitorius Bronius Kutavičius. Autentiškas ir tikras šio autoriaus muzikos pasaulis artimas tiek suaugusiems klausytojams, ypač jaučiantiems ryšį su senąja tautos kultūra, tiek vaikams. Jis yra kaip pasaka, vos apčiuopiamas ir kartu sklidinas tolyn nešančios pajautos. Išoriškai B. Kutavičiaus kūryba yra paprasta, kad vaikas galėtų aprėpti, bet tas paprastumas talpus kaip ilgai gludinta liaudies tradicija.
Opera „Kaulo senis ant geležinio kalno“ parašyta pagal poeto Sigito Gedos libretą. Tai stilizuota pasaka, kurioje veikia Žvirblis su Pele, Sakalas, Žmogus, Trys senutės, Sakalo seserys, Mergelė gulbė, Žmogaus sūnus, Kaulo senis ir kiti. Kūrinys yra nedidelės apimties, orientuotas į vaikų klausymo galimybes. Originali partitūra netgi buvo skirta atlikti vaikams, tačiau šiam pastatymui buvo sukurta nauja operos versija profesionaliems atlikėjams – kameriniam orkestrui ir mišriam chorui, dalyvauja ir vaikų choras. Archajiško ir šiuolaikinio pasaulio susidūrimas, dermė ir dialogas nulėmė įtaigius operos režisūrinius ir muzikinius sprendimus. Ši B. Kutavičiaus kūrinio interpretacija dideliems ir mažiems klausytojams palieka labai gražų įspūdį. Operos premjera įvyko Klaipėdos koncertų salėje 2019 m. balandžio 18 dieną.
Bilietai – 6, 8, 10 Eur
 
Kovo 1 d., sekmadienį, 16 val. Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje
Kamerinės muzikos koncertas „Lituanica: skrydis per Atlantą“
DOVAS LIETUVNINKAS (trimitas)
LAURYNAS LAPĖ (trimitas)
RASA VOSYLIŪTĖ (smuikas)
DOVILĖ BAGDONAITĖ (fortepijonas)
Varinių pučiamųjų kvintetas BRASSPALVOS
Programoje – Leonard Bernstein, George Gershwin–Joseph Turrin, Stanley Friedman, James Stephenson, Jonas Tamulionis, Jurgis Juozapaitis, Mindaugas Urbaitis, Andrius Šiurys, Kęstutis Daugirdas
Šią įvairialypę koncerto programą sumanė Čikagoje (JAV) gimęs trimitininkas Dovas Lietuvninkas, norėdamas pristatyti dviejų savo mylimų šalių – JAV ir Lietuvos – muziką. Atlikėjas tuo siekia priminti ilgą, daug sąsajų turinčią šalių istoriją ir vienyti šias kultūras per žmones ir kūrybą. Greta gerai žinomų kūrinių koncerte pirmą kartą skambės ir patys naujausi lietuvių kompozitorių darbai, parašyti specialiai šiam koncertui. D. Lietuvninkas stengiasi plėsti trimito repertuarą, užsakinėja kūrinius savo draugams kompozitoriams. Atlikėjas yra Eastmano aukštosios muzikos mokyklos Ročesteryje (Niujorko valstija) absolventas, su Fulbraito stipendija studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (Lauryno Lapės kl.), aktyviai koncertuoja su multiinstrumentininku Sauliumi Petreikiu, kvintetu „Brasspalvos“ ir kitais, yra Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro trimitų grupės koncertmeisteris. Koncerte dalyvauja ištikimi Dovo kolegos – Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro muzikantai ir koncertuojantys solistai: trimitininkas Laurynas Lapė; smuikininkė, orkestro koncertmeisterė Rasa Vosyliūtė ir jau dešimtmetį gyvuojantis ir intriguojančias programas rengiantis ansamblis „Brasspalvos“. Visus atlikėjus lydi pianistė Dovilė Bagdonaitė – Detmoldo (Vokietija) aukštosios muzikos mokyklos koncertmeisterė asistentė, daugelio konkursų laureatė, beje, mokanti groti ir trimitu.
Bilietai – 8, 10 Eur
 
Kovo 4 d., trečiadienį, 19 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje
Orkestro muzikos koncertas „Užburiantis virtuoziškumas“
LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS
Solistas ROMAN KIM (smuikas)
Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS
Programa: JOHANN SEBASTIAN BACH – Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll, BWV 1052R; GIOACCHINO ROSSINI – Sonata styginiams Nr. 3 C-dur; GIUSEPPE TARTINI – Sonata smuikui ir fortepijonui g-moll, B. g5 („Velnio treliai“, Hugo Kauderio aranžuotė); LUIGI BOCCHERINI – Simfonija Nr. 13 B-dur, G. 497; NICCOLÒ PAGANINI – „Cantabile“ D-dur, op. 17; ROMAN KIM – „I Brindisi“ smuikui ir styginių orkestrui
Lietuvos kamerinis orkestras, diriguojamas Lietuvos nacionalinės premijos laureato Roberto Šerveniko, muzikuos su Romanu Kimu, Kazachstane gimusiu totorių, baltarusių ir korėjiečių kilmės smuikininku, reziduojančiu Vokietijoje.
R. Kimas pasirodymus rengia Ispanijoje, Izraelyje, Italijoje, Rusijoje, Pietų Korėjoje, Vokietijoje, tokiose koncertų salėse kaip Kelno filharmonija ir Hamburgo „Laeiszhalle“. Muzikas koncertavo su NDR ir Maskvos simfoniniais orkestrais, Halės „Staatskapelle“ ir kitais kolektyvais. Jo atlikimas pasižymi netikėtais interpretacijos posūkiais, nauju žvilgsniu į tradicinį romantinį repertuarą. Bene labiausiai įkvepiančiu kompozitoriumi smuikininkui lieka legendinis virtuozas Niccolò Paganini. Be to, R. Kimas rašo muziką ir kuria įspūdingas įvairių kūrinių aranžuotes smuikui solo. Viena įdomiausių jo pastarųjų metų kompozicijų – parafrazė „I Brindisi“ (Giuseppe’s Verdi operos „Traviata“ temomis), kuri skambės ir šiame koncerte. Ekstravagantiški atlikėjo vaizdo klipai „Youtube“ platformoje pritraukia tūkstančius peržiūrų.
Koncerte skambės kompozitorių, kurie taip pat buvo atlikėjai virtuozai, kūriniai: Johanno Sebastiano Bacho Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll, BWV 1052R, Giuseppe’s Tartini Sonata „Velnio treliai“, Niccolò Paganini „Cantabile“, Luigi Boccherini Simfonija B-dur ir kiti.
Bilietai – 10, 15, 20, 30 Eur
 
Kovo 7 d., šeštadienį, 19 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje
Orkestro muzikos koncertas „Didieji vokiečių romantikai“
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
Solistas KIAN SOLTANI (violončelė)
Dirigentė GIEDRĖ ŠLEKYTĖ
Programa:  RICHARD WAGNER – Preliudas (įžanga) ir „Izoldos mirtis“ iš operos „Tristanas ir Izolda“; ROBERT SCHUMANN – Koncertas violončelei ir orkestrui a-moll, op. 129; JOHANNES BRAHMS – Simfonija Nr. 4 e-moll, op. 98
Šio koncerto neabejotina pažiba – jaunosios kartos lietuvių dirigentė Giedrė Šlekytė, 2016–2017 m. pakviesta eiti Klagenfurto miesto teatro orkestro pirmosios kapelmeisterės pareigas. Tuo metu dar nė trisdešimties neturinti dirigentė užsienio spaudoje buvo pristatoma taip: „Baltijos šalys nepaliauja mūsų stebinti išskirtinomis ir ryškiomis meninėmis asmenybėmis!“ Su dirigente šįvakar muzikuoja violončelininkas Kianas Soltano iš Irano, apie jį įtakingasis „The Washington Post“ yra vaizdingai rašęs: „Jo violončelė skleidžia turtingą ir sodrų karamelės aromatą, o jis pats griežia taip lengvai ir šiltai, kad orkestras seka paskui tarsi aureolė aplink žvakės liepsną.“ Kartu su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru šie muzikai pristato Roberto Schumanno Koncertą violončelei. Tai kūrinys, parašytas 1850 m. ir priklausantis vėlyvajam Schumanno kūrybos laikotarpiui. Lemtinga nervų liga jau buvo pasireiškusi, todėl kompozitorius ištisas savaites negalėjo kurti, o kai jautėsi geriau, dirbo karštligiškai. Per šešias dienas jis sukūrė Koncerto eskizus, dar po aštuonių dienų partitūra buvo baigta. Svarbi vieta šiame kūrinyje tenka solistui – pagrindinė įtampa glūdi violončelės „vidiniame monologe“. Greta šios kompozicijos – jausminga ir beribės aistros kupina Richardo Wagnerio operos „Tristanas ir Izolda“ muzika bei Johanneso Brahmso paskutinioji, Ketvirtoji simfonija, vienas didingiausių šio kompozitoriaus kūrinių, kuriame savitai dera bemaž antikinis grožis ir rūsčios gyvenimo tikrovės atspindžiai.
Bilietai – 10, 15, 20, 30 Eur
 
Kovo 8 d., sekmadienį, 12 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje
Koncertas visai šeimai „Varpų magija“
Rankinių varpų ansamblis ARSIS
Meno vadovas ir dirigentas Aivar Mäe
Programoje „Nuo Bacho iki Pärto“ – Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Händel, Piotr Čaikovskij, Fryderyk Chopin, Heino Eller, Tõnu Kõrvits, Arvo Pärt ir kiti
Jau ne kartą Nacionalinėje filharmonijoje viešėję ir vėl laukiami svečiai rankinių varpų ansamblis „Arsis“ iš Estijos. Šie varpininkai daugiau nei šimtu varpų groja įvairią muziką – ir populiarių klasikinių kūrinių aranžuotes, ir originalias kompozicijas.
Šis estų kolektyvas, įkurtas ir vadovaujamas Aivaro Mäe (taip pat jis yra operos ir baleto teatro „Estonia“ generalinis direktorius), gyvuoja daugiau kaip 20 metų. Ansamblio nariai groja įspūdinga varpų kolekcija, pagaminta JAV. Be pagrindinės atlikėjų grupės, įkurti ir „Arsis“ jaunimo ansambliai bei varpininkų mokyklos Taline ir Tartu.
„Arsis“ gastroliuoja visame pasaulyje: daugelyje Europos šalių, taip pat Kanadoje, JAV, Pietų Afrikoje, Kinijoje, Libane. Ansamblis dalyvavo daugelyje muzikos festivalių, tarp jų – Otavos kamerinės muzikos Kanadoje, Šlėzvigo-Holšteino Vokietijoje, „Probaltica“ Lenkijoje, Baltijos muzikos festivalyje Kinijoje, Al Bustano Libane ir kituose.
Bilietai – 6, 8, 10 Eur
 
Kovo 8 d., sekmadienį, 16 val. Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje
Kamerinės muzikos koncertas „68 Min. M.“
Ansamblis MUSICA HUMANA
Solistai:
MYKOLAS BAZARAS (bosas), MOTIEJUS BAZARAS (klavišiniai), BENEDIKTAS BAZARAS (mušamieji)
Programoje – Wolfgang Amadeus Mozart ir improvizacijos
Šiame koncerte su ansambliu „Musica humana“ pasirodys muzikinės dinastijos atstovai – broliai Motiejus, Mykolas ir Benediktas Bazarai. Tai bus kiek neįprastas filharmonijos koncertas – girdėsime daug Wolfgango Amadeus Mozarto ir daug improvizacijų!
Visi trys broliai yra pianistai, tačiau jiems nesvetimos įvairiausios muzikinės veiklos sritys. Motiejus Bazaras, plėsdamas savo muzikinių interesų ratą kaip plataus profilio pianistas klavišininkas, nuolat groja džiazo, roko ir kitokių stilių grupėse, dalyvauja festivaliuose ir muzikiniuose projektuose, užsiima aranžavimu bei kompozicija. Prie įvairių kūrybinių idėjų plėtotės bei įgyvendinimo prisideda ir puiki komanda – broliai multiinstrumentininkai Mykolas ir Benediktas. Nuo mažens supamas muzikuojančių tėvų ir brolių, Mykolas neatsispyrė pagundai išbandyti ir kitų instrumentų – bosinės gitaros ir kontraboso – teikiamas galimybes. Benediktas ne kartą pelnė laureato diplomus įvairiuose konkursuose. Dar viena reikšminga jo veikla – fortepijonų derinimas ir restauravimas. Visi broliai aktyviai dalyvauja kolektyvų „Broliai Bazarai“, „Bazarai JazzTrain“ veikloje.
O ką slepia paslaptingas koncerto pavadinimas „68 Min. M.“? Programos sumanytojas, ansamblio „Musica humana“ vadovas Robertas Beinaris sako, kad raidė M turi daug galimybių – gal tai 68 minutės muzikos, gal Mozarto, o gal net – moterims? Juk tai kovo 8-osios popietė!
Bilietai – 8, 10 Eur
 
Kovo 14 d., šeštadienį, 19 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje
Orkestro muzikos koncertas „Nuo Bacho iki Glasso“
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
Solistas SERGEJ KRYLOV (smuikas)
Dirigentas ZHANG GUOYONG
Programa:
JOHANN SEBASTIAN BACH – Pasakalija ir fuga c-moll (Leopoldo Stokowskio orkestruotė)
PHILIP GLASS – Koncertas smuikui Nr. 1
SERGEJ RACHMANINOV – Simfonija Nr. 3 a-moll, op. 44
Su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru muzikuoja kito LNF kolektyvo – Lietuvos kamerinio orkestro meno vadovas ir dirigentas Sergejus Krylovas, šįvakar pasirodantis smuikininko solo amplua ir pasirinkęs gana originalų šiuolaikinį kūrinį – amerikiečių minimalisto, Lietuvoje pastaruoju metu dažnai viešinčio ir lietuviškų šaknų turinčio kompozitoriaus Philipo Glasso Pirmąjį koncertą smuikui. Šį kūrinį rašydamas P. Glassas nepaliaujamai galvojo apie savo garbaus amžiaus tėvą, palikusį pasaulį dar prieš šešiolika metų. „Rašydamas šį kūrinį 1987 metais, vis galvojau – noriu sukurti tokią muziką, kuri patiktų mano tėčiui. [...] Jis buvo iš tų sumanių vyrukų, kurie net ir neturėdami jokio muzikinio išsilavinimo yra pagrindiniai koncertų salių lankytojai.“ Ilgainiui Koncertas smuikui tapo vienu populiariausių amerikiečių kūrėjo opusų.
Šį vakarą prie dirigento pulto stoja Lietuvos klausytojams jau pažįstamas kinų maestro, Šanchajaus operos teatro vyriausiasis dirigentas, Čingdao simfoninio orkestro meno vadovas bei Šanchajaus konservatorijos Dirigavimo katedros vedėjas ir profesorius Zhangas Guoyongas. Šįvakar su filharmonijos orkestru maestro atlieka barokiškai išdailintą Johanno Sebastiano Bacho Pasakalijos ir fugos c-moll versiją orkestrui (kurią 1922 m. parengė legendinis batutos meistras Leopoldas Stokowskis) bei monumentalią rusų kompozitoriaus Sergejaus Rachmaninovo Trečiąją simfoniją. Tai priešpaskutinis S. Rachmaninovo kūrinys, itin ryškiai atskleidžiantis tragiškąjį kompozitoriaus talentą.
Bilietai – 15, 20, 30, 40 Eur
 
Kovo 15 d., sekmadienį, 12 val. Filharmonijos Didžiojoje salėje
Miuziklas vaikams ir visai šeimai „Sidabrinis Ežerinis“
Ansamblis MUSICA HUMANA
Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetės muzikos mokyklos choras VIVA VOCE
(vadovai Raimondas Katinas, Virginija Katinienė)
Senosios muzikos ir šokio ansamblis FESTA CORTESE
Solistai: Karalaitė – DOVILĖ KAZONAITĖ (sopranas), Ežerinis – VAIDAS BARTUŠAS (kontratenoras), Vandenė – SIMONA LIAMO
Personažai: Teatro vadovas – KRISTUPAS KAVALIAUSKAS, Sraigė – GIEDRĖ POPULAIGĖ, Vėžys – EVALDAS PETKUS, Mama – GINTARĖ KUDARAUSKAITĖ, Tėvas – MINDAUGAS LINKAITIS, Mėsininkutis – ANDRIUS BUTKYS
Kompozitorė VAIDA STRIAUPAITĖ-BEINARIENĖ
Dirigentas ROBERTAS BEINARIS
Eiliuoto teksto autorė ALMA KAROSAITĖ
Režisierius KRISTUPAS KAVALIAUSKAS
Programoje – Vaidos Striaupaitės-Beinarienės miuziklas „Sidabrinis Ežerinis“ Aldonos Liobytės stilizuotos lietuvių pasakos „Ežerinis“ motyvais
Kompozitorė Vaida Striaupaitė-Beinarienė sukūrė miuziklą „Sidabrinis Ežerinis“ pagal Aldonos Liobytės stilizuotą pasaką. Šio kūrinio pagrindinė mintis dabar yra labai aktuali ir skatina susimąstyti – apie laiką, kurį mes skiriame savo artimiausiems žmonėms, apie vaiko ištvermę ir drąsą, apie kantrybę, užsibrėžtą tikslą ir atkaklumą jo siekiant. Kartu pasaka „Ežerinis“ kupina vandens pasaulio paslapčių, ryškių spalvų ir įdomių bei nuotaikingų personažų.
„Kažin kur, labai toli, gal net prie Siesarties ežero, gyveno berniukas, Ežeriniu pramintas. Mat kur buvęs, kur nebuvęs jis vis vandens laikėsi, tarytum kas jį būtų apžavėjęs. Mama vis baiminosi, kad vaiko į gelmę neįtrauktų Vandenė. Bet nei vėjai nupūtė, nei banga nuplukdė, nei Vandenė įtraukė, tik iškeliavo berniuko tėveliai svetur duonos pelnytis, Ežerinį palikę vieną prie ežero...“ O norėdami sužinoti, kaip sekėsi Ežeriniui ir kuo pasaka baigėsi, turėsite ateiti į koncertą visai šeimai!
Bilietai – 6, 8, 10 Eur
 
Kovo 15 d., sekmadienį, 16 val. Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje
Kamerinės muzikos koncertas „Vien tik Beethovenas“
Ludwigo van Beethoveno 250-osioms gimimo metinėms
VALSTYBINIS VILNIAUS KVARTETAS
Dalyvauja: ARNOLDAS GURINAVIČIUS (kontrabosas), VYTAUTAS GIEDRAITIS (klarnetas), JULIUS KLIMAVIČIUS (fagotas), INDRĖ KULEŠEVIČIENĖ (valtorna)
Programa:
LUDWIG VAN BEETHOVEN – Styginių kvartetas Nr. 10 Es-dur, op. 74 („Harfenquartett“); Septetas Es-dur, op. 20
Tai pirmasis filharmonijos koncertas, kurio programa skirta Ludwigo van Beethoveno 250-osioms gimimo metinėms. Šio muzikos genijaus mirties diena yra žinoma, o apie gimimo dieną galima tik spėlioti: jis buvo pakrikštytas 1770 m. gruodžio 17 d. neišlikusioje Šv. Remigijaus bažnyčioje Bonoje. Tais laikais buvo įprasta kūdikį krikštyti antrą arba trečią dieną po gimimo. Šiemet visas muzikos pasaulis plačiai mini šią kompozitoriaus sukaktį.
Beethoveno styginių kvartetai atspindi šio kūrėjo meninės raiškos pakopas nuo ankstyvųjų kūrybos bandymų iki itin brandaus šio žanro įprasminimo. Valstybinis Vilniaus kvartetas grieš Styginių kvartetą Nr. 10 Es-dur, op. 74. Klausant šios muzikos peršasi mintis, kad mums žinomas kompozitorius tribūnas nugrimzta į savo subjektyvius išgyvenimus: meilę, ilgesį, neišsipildžiusias viltis. Pavadinimą „Harfenquartett“, arba „Arfos“, suteikė natų leidėjas, atkreipdamas dėmesį į pirmos dalies pizzicato, kuris primena arfos garsus. Kvartetas parašytas 1809-aisiais, tais pačiais metais Beethovenas sukūrė Koncertą fortepijonui Nr. 5 Es-dur, „Imperatoriškąjį“, op. 73, ir pradėjo rašyti Sonatą fortepijonui Nr. 26, Es-dur, op. 81a („Atsisveikinimo“).
Septetą Es-dur, op. 20, kvarteto muzikai atliks pasitelkę bendraminčius: Vytautą Giedraitį (klarnetas), Julių Klimavičių (fagotas), Indrę Kuleševičienę (valtorna), Arnoldą Gurinavičių (kontrabosas). Šį opusą Beethovenas kūrė 1799 m., kitais metais jis buvo atliktas pirmą kartą ir dedikuotas imperatorienei Marijai Teresei. Septetas nuo pat jo atsiradimo tapo labai populiarus, aranžuotas įvairioms instrumentų sudėtims.
Bilietai – 8, 10 Eur
 
 
KONCERTAI   KITUOSE   MIESTUOSE
 
Kovo 1 d., sekmadienį, 15 val. Trakų pilies Didžiojoje menėje
Iš ciklo „Muzika Trakų pilyje“
„Penkiese Trakuose“
ČIURLIONIO KVARTETAS
SIMONA ZAJANČAUSKAITĖ (fortepijonas)
Programa:
JOHANNES BRAHMS – Styginių kvartetas Nr. 1, op. 51
ROBERT SCHUMANN – Fortepijoninis kvintetas Es-dur, op. 44
Įvairiomis originaliomis programomis nuo klasikos iki „e/q, elektronika kvartetui“ pasižymintis Čiurlionio kvartetas šįkart kviečia pasinerti į audringą romantinės muzikos tėkmę.
„Protas suklysta, o jausmai – niekada!“ – sakė Robertas Schumannas. Ši mintis nusako ir koncerto pobūdį. Iškilusis romantikas Johannesas Brahmsas paliko nuostabios kamerinės muzikos, romantinius vaizdinius siekė įkūnyti grakščiai ir santūriai. Iš prigimties jis buvo linkęs subtiliai dailinti savo muzikos detales, ir šis kamerinei kūrybai būdingas procesas teikė jam atgaivą. Tokia nuotaika dvelkia ir jo Styginių kvartetas, skambėsiantis koncerte. R. Schumannas paliko gilų pėdsaką Vakarų Europos mene ir darė didelį poveikį vėliau kūrusiems kompozitoriams, pats aktyviai propagavo savo amžininkų, tarp jų ir J. Brahmso, kūrybą. XIX a. viduryje kamerinės muzikos žanrai iš privačios saloninės pramogos transformavosi į viešos koncertinės scenos įvykius. Tai lėmė žanrų įvairovę, formų stambėjimą, virtuoziškumo elementų atsiradimą (ypač fortepijono partijoje), derinamą su intymiais styginių instrumentų dialogais. Šie bruožai atsiskleidžia R. Schumanno Fortepijoniniame kvintete Es-dur, op. 44, kuris tapo vienu populiariausių kamerinių kūrinių istorijoje, be to, kompozitorius yra šio žanro pradininkas.
Su Čiurlionio kvartetu muzikuoja pianistė Simona Zajančauskaitė – M. K. Čiurlionio menų mokyklos, Sankt Peterburgo konservatorijos ir F. Liszto muzikos akademijos Veimare absolventė. Pianistė yra daugybės tarptautinių konkursų laureatė, buvusi M. Rostropovičiaus paramos ir labdaros fondo „Pagalba Lietuvos vaikams“ ir Ernst-Freiberger fondo „Deutschlandstipendium“ stipendininkė.
Bilietai – 10, 12 Eur
 
Kovo 6 d., penktadienį, 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje
„Gėlių kalbėjimas“
Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui
Jono Meko atminimui
VALSTYBINIS VILNIAUS KVARTETAS
Solistė GUNTA GELGOTĖ (sopranas)
KRISTUPO PUČIAMŲJŲ KVINTETAS
Koncerto vedėja – muzikologė JŪRATĖ KATINAITĖ
Programoje – Jeronimas Kačinskas,  Julius Juzeliūnas, Osvaldas Balakauskas, Bronius Kutavičius, Mykolas Natalevičius
 
Kovo 10 d., antradienį, 15 val. Panevėžio rajono savivaldybės salėje
Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui
Vyrų vokalinis ansamblis QUORUM
Programoje – lietuvių kompozitorių kūriniai
 
Kovo 11 d., trečiadienį, 18 val. Panevėžio rajono Paįstrio kultūros centre
Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui
VALSTYBINIS VILNIAUS KVARTETAS
Solistė JOMANTĖ ŠLEŽAITĖ (sopranas)
Aktorė DALIA MICHELEVIČIŪTĖ
Programoje – Balys Dvarionas, Stasys Vainiūnas, Jurgis Karnavičius, Juozas Naujalis, Juozas Pakalnis, Ludwig van Beethoven, Franz Schubert
 
Kovo 15 d., sekmadienį, 15 val. Trakų pilies Didžiojoje menėje
Iš ciklo „Muzika Trakų pilyje“
„Romanas su kontrabosu“
IEVA PRUDNIKOVAITĖ (mecosopranas)
KONTRABOSŲ ORKESTRAS
(meno vadovas Donatas Bagurskas)
Programoje – Gabriel Fauré, Reynaldo Hahn, Manuel de Falla, Astor Piazzolla, Edward J. „Eddie“ Cooley–Otis Blackwell, Christian Gentet, Linas Rimša, Donatas Bagurskas ir kt.
Kontraboso meno puoselėtojas Donatas Bagurskas yra ne tik Lietuvos kamerinio orkestro muzikantas, bet ir su įvairiais kolektyvais koncertuojantis solistas, interpretavęs ne vieną XIX a. italų kompozitoriaus, kontraboso virtuozo Giovanni Bottesini kūrinį bei kitų užsienio ir lietuvių autorių opusus, kur kontrabosui tenka solisto vaidmuo. Neseniai išleido savo solinę kompaktinę plokštelę „Pažadas“, kurioje griežia ir solo, ir su akompanimentu, ir su savo suburtu kontrabosų orkestru. Unikalaus orkestro muzikavimą išgirsime ir šiame koncerte. Kontrabosai atliks instrumentinius kūrinius ir palydės vokalinius. Koncerte dainuoja Lietuvos scenose rečiau matoma ir labai laukiama Ieva Prudnikovaitė (mecosopranas), atliekanti pagrindinius vaidmenis įvairiuose Europos operos teatruose, neseniai pasirodžiusi Sankt Galeno operoje (Šveicarija), dviejų vienaveiksmių operų (Nikolajaus Rimskio-Korsakovo „Kaščėjus nemirtingasis“ ir Igorio Stravinskio „Lakštingala“) premjerose. Koncerto su kontrabosais programa įtrauks į paslaptingą ir nenuspėjamą „romaną“, kuriame liejasi aistros, tango ritmai, užburia gražios melodijos, intriguoja muzikiniai dialogai.
Bilietai – 10, 12 Eur
 
 LNF inf.
 

Pinu trispalvę

Žygis Pagramančio regioniniame parke

Vėtrungių kelias

Politikų žodis

Virginija Vingrienė

Virginija Vingrienė

Egidijus Vareikis

Egidijus Vareikis

Rimantė Šalaševičiūtė

Rimantė Šalaševičiūtė








Reklama